28 Şubat 2008 Perşembe

Aman şarkısı ile tanıdığımız Eylem ile keyifli bir sohbet...

Aman şarkısı ile tanıdığımız Eylem ile keyifli bir sohbet...



Öncelikle biraz bize geçmişinden bahseder misin? İlgiltere`de neler yaptın?
İngiltere`de doğup büyüyen bir kızım. 5 Eylül`de 23 yaşıma bastım. 1984 doğumluyum:) Küçük yaşlardan beri tiyatro yapıyorum. Özellikle televizyon ve tiyatro konusunda 2 yıl boyunca gece-gündüz eğitim aldım. Bununla birlikte bir kız grubuna üyeydim. Dans, müzik ve çeşitli performanslar sergiledik. 1 sene boyunca hep beraber yaşadık. Turlara gittik, birçok yerde gösteri yaptık. Aynı zamanda tv ve reklamlarda küçük rollerde yer aldım. Eğitim açısından kendimi iyi derecede görüyorum. Sahne şovlarından şarkılara kadar yaptığım işin kendime ait olmasını istiyorum. Her yönüyle ilgileniyorum. Sahnede nasıl duracağım, şarkıları söyleme stilim, yazdığım sözler, yaptığım şarkılar gibi.

Gruptan ayrılmak ve Türkiye`ye gelme fikri nasıl gelişti?
Türkiye`ye gruptan ayrılıp geldim. Çünkü onlarla hep birlikteyken kendimi ve sanatımı unuttum. Ama onlarla çok şey öğrendim. Biraz korkarak da olsa ayrılmak kendimi ve sanatımı ortaya koymak önemliydi.
Kıbrıs`lı bir Dj şarkıma remix yaptı. Hatta bir party`de çaldı bunu. Bu arada şarkılarım demo halde hazırdı. Sonra bir festival için Edirne`ye geçtik. Ordan da İstanbul`a geldim. Sonra Ahmet Abi ile tanıştım. Sonra albüm çalışmaları başladı.

Albüm nasıl oluştu?
Yaklaşık hazırlama süreci 1 yıl sürdü. Özellikle Türk soundlarını ve özümü kaybetmemek istemedim. R&B olsun, Jazz olsun bunları yapmayı çok istedim ama benim kanımda-özümde Türklük var. Bana hep soruyorlar. �Rum musun?� �Aslak mısın?� �Hayır Türk`üm.� Bunu her zaman belli ettim. Benim için çok önemlidir. Her zaman bir Türk sevgisi olsun isterim. Aileme de bu konuda çok teşekkür ederim.

Albüm Türkiye ile sınırlı kalacak mı yoksa yurtdışı planları var mı?
Aslında Kiss FM`de Allah Allah çalıyor. İngiltere`deki Türk DJ`ler çok ilgi gösteriyor. Ama albümü ilk olarak Türkiye`de çıkarmak istedik. Önce Türkiye`de olsun istedik. Mesela Amerika`lı birisi albüm çıkarıyor. Sadece Amerika`da kalmıyor. İngiltere`ye de Türkiye`ye de geliyor. Aynı şekilde bizden de neden olmasın?
Ayrıca gelecek günler içinde Almanya`da çıkması planlanıyor.

Albüm istediğin gibi oldu mu?
Ben yaptığım işlerde kalite olsun isterim hep. Olsun diye yapmam. Bu benim için çok önemlidir. Yaptığım işlerin kendime yakışmasını isterim. Albüm de böyle oldu. İstediğim gibi ve Eylem`in soundunu ortaya koydu.

Türkiye`deki pop müziğe baktığımızda, kliplerden ritmlere kadar büyük benzerlikler hatta birebir kopyalamalar mevcut. Ama senin albümün, şarkıların ve klibin bunların dışında kalıyor. Kategorize etmek istediğimizde benzer birini bulamıyoruz?
Çok teşekkür ederim. Sonuçta gün sonunda çıkacak bir albüm için neden aynı şeyleri yapayım ki? Ve bu sahte şeyler ne kadar zaman kalacak? 1 sene mi 2 sene mi? Ben hergün kendime nasıl daha iyi birşey yapabilirim diye soruyorum. Mesela geçenlerde Cano Cano türküsünü öğrendim (Gülüşmeler)
Albümde de farklı birşeyler yapmak istedik. Devamlı enstrumanlar değil vokalleri enstruman olarak kullandık. Bunların da çok renk kattığını düşünüyorum.

Aldümdeki �Turkish Delight�ın özel bir hikayesi varmış? Öğrenebilir miyiz?
Tabi. Gary Benson, beni tanıdıktan sonra senin için bir şarkı yazdım dedi. Turkish Delight adında. Albümde bana ait olmayan tek parça bu. Şarkı çok güzeldi ve ben de bunu tüm Türk kızları ile paylaşmak istedim. Sarışınlar olsun, esmerler olsun dünyada ama Türk kızları gibi yok :)

Türkçe`nin biraz bozuk olmasından yakınıyorsun?
Evet Türkçe`yi kullanırken hala sorun yaşaıyorum ama söz onu da düzelticem ve çok güzel olacak. 1 yıl içinde çok yol katettim zaten. İlk zamanlar �Tüm dünyanın yükü bende olsa, Bugün aşkım beni bıraksa� derken �Bugün� yerine �Budün� diyordum. Ama o düzeldi (Gülüşmeler) Basın danışmanım çok yardımcı oluyor. Ben onların İngilizce`sine, onlar da benim Türkçe`me destek veriyorlar.
Şimdiden ikinci albüm nasıl olacak diye düşünmeye başladım. Kafamda şarkılar dönüp duruyor ama gittikçe biraz güçleşiyor şarkılar. Tabi bunlar da zamanla dilin doymasıyla daha da güzelleşecek.

Peki İngilte`den kopmak zor olmadı mı?
Hem evet hem de hayır diyebilirim. Zaten albüm çalışmaları süresinde 1 yıl boyunca devamlı gitme gelmeler oldu. Ama son 3 aydır Türkiye`deyim. Artık ailem gelip gidiyor. Hatta orada olduğum sürede burayı çok özlüyorum. Özellikle İstanbul`u ve Kadıköy`ü çok sevdim. Bağdat Caddesi`nde teyzem var ve devamlı ona gidiyorum :)

İlk klibin çok hoş olmuş. Standart kliplerimizden çok farklı? Nerede ve nasıl çekildi?
İlk klibim Tülay İbak tarafından Karaköy`de çekildi. Dans okulundan arkadaşlarım vardı İngiltere`de. Onları aradım gelir misiniz diye? Çok heves ve istekle geldiler. Onlar da yeraldı klipte.

Takıntıların var mı?
Mesela makyaj malzemelerine çok dikkat ederim. Herkesin kullandığı şeyleri kullanmam. Temizlik çok önemlidir benim için. Temizlik yapmak terapi gibi gelir bana :)

Yemeklerle aran nasıl?
Yemeği çok severim. Bazen diyet nereden çıktı diye düşünüyorum. Biz Türk`üz! Bizim çok güzel yemeklerimiz var. Bunlar varken yememek ve diyet yapmak pek mümkün olmuyor :)

Sevgilin var mı?
Hayır yok. Albüm çıktı diye böyle demiyorum:) Küçük yaşlardan beri birçok projede yeraldığım için ciddi anlamda ilişkim olmadı.

Çocukluk hayalin var mıydı?
Hani falsız kalmayın denir ya. Ben de sana hayalsiz kalmayın derim. Benim için her zaman yaptığım işten memnun kalayım, çalıştığım insanlarla saygıyı kaybetmeyeyim bunları hep isterim.
Müziğimle ilgili bir hayalim var. Tüm dünyaya müziğim ile hitap etmeyi ve turlar yapmayı istiyorum. Bütün dünya Bailamos dinleyip söyleyebiliyor. Neden Aman`ı söyleyip dinlemesin? Benim amacım yaptığım müziği ve kendimi dünyaya tanıtmak.
Ama en önemlisi sağlık ve huzurun olması. Evdi, arabaydı böyle hayallerim yok. Sağlık ve mutluluk olsun gerisi gelir diye düşünüyorum.

Alışverişle aran nasıl? Mesela bir mağazaya gidip saatlerce dolaşır mısın?
Severim tabi. Ama kesinlikle günümü harcamam. Ama kız kardeşim çok ilgilidir. Bu arada albüm kapağındaki elbisemi o hazırladı. Mesela şunu gördün mü falan diye sorar. Ama ben önemsemem bu kadar. Gider beğenir alır ve çıkarım. Ama takılara ve güzellik ürünlerine daha çok ilgim var.

Sinema ile aran nasıl?
İzlemeyi severim. Genellikle Klasik İngiliz filmlerini seviyorum.

Çok teşekkür ederiz.
Asıl ben teşekkür ederim. Çok keyifli bir sohbet oldu.




Hiç yorum yok: