28 Şubat 2008 Perşembe

Aşkı Bulamam Ben� isimli şarkısıyla çıkış yapan Murat Boz ile röportaj...


Biraz kendinden bahseder misin?
Eğitim hayatımdan bahsedeyim öncelikle. 1995 yılında Güzel Sanatlar Anadolu Lisesi`ne girmemle müziğe ilk adımı atmış oldum... 4 sene piyano ve de keman eğitimi aldım.1999 yılında burslu olarak Bilgi Ünv. caz vokal bölümüne girdim. Ondan sonra da Tarkan�la çalışmaya başladım ve dolayısıyla okulu bırakmak zorunda kaldım. Yaklaşık 5 sene Tarkan�la çalıştım. Ve de şu an single çıkardım. Halen İstanbul Teknik Ünv. Devlet Konservatuarında müzik okumaya devam ediyorum.

Seni müziğe yönlendiren bir şeyler oldu mu?
Ortaokul zamanlarında ses yarışmaları olurdu. O zamanlarda yarışmalarda birincilikler kazandım. Ondan sonra da acaba müzikle ilgilensem mi demeye başladım yani o zaman fark ettim diyebilirim.

Ailen sana müzik konusunda karşı çıktı mı?
Hayır hiç karşı çıkmadılar aksine destek oldular. Özellikle annem çok fazla arkamda oldu.

Hem topçu hem popçu olduğun söyleniyor?
Doğrudur:) Hem topçu hem popçu yanım var. Aslında çok istiyordum futbolcu olmayı. Zaten daha albümüm yokken İTÜ�ye girdiğimde okul takımındaydım. Hatta şampiyonluklar bile kazandık. Hala oynuyorum, müzisyen olmasam futbolcu olurdum.

Tarkan�la nasıl tanıştınız ve çalışmaya başladınız?
Tarkan�la 2001 senesinde Ozan Çolakoğlu�nun vasıtasıyla tanıştık. Tarkan Karma albümünü çıkardığı sırada bir vokalist arkadaşla çalışmaya başlamış fakat seslerinin uyuşmadığını düşünüp çalışmaktan vazgeçmiş. Ozan Çolakoğlu�da bana Tarkan�ın vokalistliğini teklif etti, ben de kabul ettim.

Tarkan�ın senin ilerlemene katkısı olduğunu düşünüyor musun?
Kesinlikle evet. Daha önce de söylediğim gibi ben Tarkan�la Karma albümünden itibaren 5 sene çalıştım. O kadar çok konsere çıktım ki onunla gerçekten çok önemli deneyimler kazandım. Zaten konser deneyimleri dışında Tarkan�la oturup konuşmalarımız var. Ondan öğrendiğim pek çok şey var tabii ki. Her anlamda her türlü desteği aldım ondan. Bu arada albümümde bir parçası olacak, single�ımda yok ama çıkacak albümümde Tarkan�ın bir parçası var.

Geçmişte bar çalışması yapmışsın ve amatör grup performansların da var. O günleri özlüyor musun?
Açıkçası en çok zevk aldığım dönemlerdi diyebilirim. Hatta Bağdat caddesinde bir mekanda çıkıyorduk. Yaklaşık 2 sene kadar da orada çıktım. Müzikaller, aryalar söylüyorduk, insanlar da biz de çok eğleniyorduk. Çok güzel zamanlardı gerçekten.

Çalıştığın kişiler içinde çalışmaktan en fazla zevk aldığın isimler?
Çalışmaktan en çok zevk aldığım kişi Tarkan. Çünkü çok zaman geçirdim kendisiyle. Onun başarısına ortak olmak ayrı bir keyifti benim için. Onun dışında Shakira�ya vokal yapmıştım. Benim için özel bir deneyimdi. Gerçekten çok güzel bir bayan, televizyonda göründüğünden daha hoşmuş.

Single çıkartırken satış kaygısı ya da korku yaşadın mı?
Aslında korku olmadı. Çünkü single çıkarırken hedefimiz daha çok Murat Boz�u tanıtmaktı. Yani satış kaygımız olmadı. Ama albümle her anlamda iyi bir çıkış yapmayı planlıyoruz. Birde bu yaz o kadar çok albüm çıktı ki. Demet Akalın, Serdar Ortaç, Ajda Pekkan, Kenan Doğulu gibi isimler yeni albümlerini çıkardılar. O yüzden kaba tabirle albüm karambole gelmesin önce bir single çıkaralım dedik. Hem internet hem de çevremden aldığım tepkilerden anladığım kadarıyla da insanlar az çok tanıdılar beni. İkinci kliple birlikte daha hızlı bir yükseliş olacağına inanıyorum.

Peki albüm ne zaman geliyor?
Albümü eylül ayında piyasaya çıkarmayı planlıyorduk ama ramazan dolayısıyla tarih biraz sarkacak. O yüzden eylül�de çalışmalarımızı tamamlayıp eylül sonu gibi çıkaracağız. Klibi de eylül ayı içerisinde çekmeyi planlıyoruz.

Artık büyük bir kesim tarafından tanınmaya başladın. Yolda yürümek nasıl?
Nadiren imza isteyen insanlar oluyor. Ama tanıyorlar artık. Birçok insan da bakıyor ama çıkaramıyor beni. Bir de bana genelde �üstüne atlayanlar var mı şeklinde sorular soruyorlar� ama öyle birşey yok.

Hayranlarının ilgisi seni rahatsız edecek boyuta geldi mi? Mesela Ajda Pekkan �Sokakta yürüyebilmeyi çok özledim!� demişti?
Ama onlar uç noktalarda. Ben bir Ajda ya da bir Tarkan olmadığım için henüz böyle bir şey hissetmedim. O pozisyona geldikten sonra tabii ki rahat hareket edemezsiniz dışarıda ama benim için öyle bir durum söz konusu değil. Rahat rahat dolaşıyorum. Korumayla gezecek halim yok. Sonuçta beni izleyen, takdir eden insanlar o insanlar. Onlardan niye kaçayım?

Yemekle aran nasıldır?
Yemekle aram çok iyidir. İştahlıyımdır da... Hiç yemek ayırd etmem.

Mutfakta becerikli misin? Mesela sevgiline hiç yemek hazırlar mısın?
Mutfak konusunda pek becerikli değilim hatta uzaktan yakından alakam yoktur. Sevgilime makarna falan hazırlamışımdır herhalde. Bir de sosis falan kızartmışımdır. Bu tarz şeyler yani.

Alışveriş yapmaktan hoşlanır mısın?
Ben alışverişi pek sevmiyorum. Daralıyorum, sıkılıyorum yani. Kız arkadaşımla gitmeyi ekstradan sevmiyorum.

Çok para harcar mısın alışverişe?
Hayır çok fazla para harcamam. Eğer bir şeyi beğenirsem de fiyatı önemli değildir. Ama çok uçuk rakamlar harcamıyorum. Mesela bazı markalar var çük güzel şeyler oluyor. O mağazalara girmemeliyim diyorum ama beğenirsem de alıyorum.

Televizyon dünyasına sıcak bakıyor musun? Birçok popüler isme geldiği gibi sana da dizi film vb. telifler gelecektir? Bu konudaki görüşün nedir?
Evet dizi teklifleri geliyor ama pek sıcak bakmıyorum. Çünkü çok alakasız dizi teklifleri aldım ben de kabul etmedim. Yer alacağım proje çok önemli çünkü bizim insanımız çok duygusal ve bırakacağım imaj da çok önemli. Ancak iyi bir proje ve de bana uyan bir rol çıkarsa düşünebilirim. Ama zaten şu an doğru zaman değil çünkü albüm için konsantre olmuş durumdayım. Albümümüzü bitirelim, klibimizi çekelim düşünürüz.

İnternetle aran nasıl?
İnternetle aram iyidir. Genelde Google�da arama yapıyorum. Ulaşmak istediğim her türlü bilgiye ulaşabiliyorum. Kendimle ilgili haberleri takip ediyorum. Onun dışında Messenger kullanıyorum. Ama bu aralar çalışmaktan pek internetle ilgilenemiyorum.

İnternette arama motorlarında en çok aranılan isimlerden biri oldun. Birkaç tane fan siten bile var. Bu hızlı popülariteyi bekliyor muydun?
Açıkçası beklemiyordum. Bir anda oldu. İnternette özellikle birden bire patlama oldu. Benim gördüğüm 2-3 site var. Hiç bu derece iyi tepkiler beklemiyordum. Gerçekten çok mutlu oluyorum bunları görünce.

Sinemaya ya da diğer aktivitelere vakit ayırabiliyor musun?
Sinemayla aram iyidir ama bu aralar pek gidemiyorum. Evdeyken de DVD izliyorum genelde.

Peki en son hangi filmi izledin?
�Poseidon�dan kaçış�ı izledim.

En son okuduğun kitap?
Osman Aysu�dan �Taş plak�

En son aldığın albüm?
En son Sefiller müzikalini almıştım. Bir de Justin Timberlake� in son albümünü almaya gittim ama alamadım. Çünkü daha gelmemiş.

Bağdat caddesi deyince aklına ne geliyor?
Bağdat caddesi vazgeçilmez. Bana göre dünyada da sayılı caddelerden biri. Bağdat caddesinde akşamları daha çok seviyorum çünkü daha sakin oluyor, gündüz çok kalabalık geliyor. Çocukluğumun geçtiği yer. Halam Bağdat caddesinde oturuyor. Çocukluğum oradaki oyuncakçılarda geçti. Çok güzel anılarım var orada. Bağdat caddesi süper.

Yanında eksik olmayan vazgeçilmezlerin nelerdir?
Cep telefonum mutlaka yanımdadır. Çantamda da CD ve resim taşıyorum bu aralar. Sıcaklardan dolayı parfüm ve deodorantım var. Bunun dışında kitap vardır mutlaka.

Hiç yorum yok: