27 Ocak 2008 Pazar

Reşat Nuri Güntekin kitaplığı açıldı


KONAK Belediyesi, Reşat Nuri Güntekin’in Çalıkuşu ve Dudaktan Kalbe eserlerini yazdığı Bozyaka Kilimtepe’deki evini, onardıktan sonra kitaplık olarak hizmete açtı. Yazar evlerini hayata geçiren bu girişimi Anadolu Ajansı’nın haberinden okudum.

Konak Belediye Başkanı Muzaffer Tunçağ, yerel yönetimlerin, sanata, kültüre, edebiyata katkısının bilincinde olan bir yönetici. Hafta içinde bana gelen e-postalardan, edebiyattan sinemaya kadar belediyenin geniş bir etkinlik alanında çalışmalar yürüttüğünü öğreniyorum.

Çalışmalarının uluslararası boyutu var: Önümüzdeki aylarda, gene uluslararası bir sempozyum düzenliyor:

Dünya Barışında Şiirin Yeri. Şiir ve Barışseverlik.

Edebiyatın, ulusları yakınlaştırmadaki işlevini bundan önceki birkaç toplantıda da ispatlamıştı Konak Belediyesi.

Kitaplığa kurum ve kişilerden kitap armağan edilmiş. Üye sayısı 500’e ulaşmış.

Öğrenciler için, bu tür kitaplıkların önemini, okuma isteklerini artıracağını bilirim. Haberde de ilköğretim okullarında eğitim gören çocukların yoğun ilgisinden söz ediliyor.

MUZAFFER TUNÇAĞ’ın verdiği bir bilgi, benim ve okurlar için çok önemli.

Kitaplıkta, Reşat Nuri Güntekin’in eksiksiz bütün kitaplarının bulunduğunu, ayrıca bir belgesel filmden de yazarın yaşamöyküsünün seyredilebileceğini belirtiyor.

Verilen bilgiye göre; bağışlarla üç bine ulaşan kitap sayısından yararlananların çoğunluğu 32 ilköğretim okulundan gelen öğrenciler.

Edebiyatçı evlerine dair her haber beni sevindiriyor: Bir yazarın adını mekánda yaşatmanın mutluluğunu her edebiyat sever duyar. Ayrıca onun kitaplarını okumak, yaşamını öğrenmek için de işlevsel bir çalışma.

Bu haberi okuduktan sonra başka yazar evlerini düşündüm. Durumları nasıl? Yerel yönetimler oraya ün veren kişileri unutmasınlar. En azından oranın üniversiteleri ile belediyeler işbirliği yapsınlar.

İzmir söz konusu olunca Urla’daki Necati Cumalı evine de ilgi gösterildiğini öğrendim. Dün şairin ölüm yıldönümüydü, evinde toplantılar yapılmıştır.

Hiç yorum yok: